Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Multiculturalism in International Relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2104-GPIR-D3MUIR
Kod Erasmus / ISCED: 14.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0312) Politologia i wiedza o społeczeństwie Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Multiculturalism in International Relations
Jednostka: Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych
Grupy: Stosunki Międzynarodowe -GPIR- DZIENNE 3 semestr 2 rok
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

The aim of the course is to present core problems related to multiculturalism in international relations. Students participating in the course in winter 2019 will have an opportunity to understand cultural challenges related to the concept and policies of multiculturalism, as well as to reflect on multicultural setting in relation to their country of origin.

The course ends with written exam. The final note is a combination of the note from written exam and active participation in the course. Due to the short and condensed schedule of the course only one absence is permitted.

For those who due to external reasons (visa problems, health issues) could not participate in the course on regular basis there is an obligatory oadditional task: short essay on the topic agreed with the teacher and closely related to the topic of the course.

All assigned readings will be made available in electronic format – please check your group mailbox regularly!

Pełny opis:

The aim of the course is to present core problems related to multiculturalism in international relations. Students participating in the course in winter 2019 will have an opportunity to understand cultural challenges related to the concept and policies of multiculturalism, as well as to reflect on multicultural setting in relation to their country of origin.

The course ends with written exam. The final note is a combination of the note from written exam and active participation in the course. Due to the short and condensed schedule of the course only one absence is permitted.

For those who due to external reasons (visa problems, health issues) could not participate in the course on regular basis there is an obligatory oadditional task: short essay on the topic agreed with the teacher and closely related to the topic of the course.

All assigned readings will be made available in electronic format – please check your group mailbox/uso address regularly!

Literatura:

1. Th. H. Eriksen, Introduction: Comparison and Context, in: Small places, large issues. An Introduction to Social and Cultural Anthropology, Pluto Press 2001, pp.1-8.

2. J.M. Bennett, M.J. Bennett, Developing intercultural sensitivity, in: Landis, D., Bennett, J., Bennett, M. (eds.), Handbook of Intercultural Training, 2003, pp. 147-165.

3. H. Schreiber, Cultural Genocide – Culturecide: An Unfinished or Rejected Project of International Law?, [in:] Schreiber H., Michałowska G. (ed.), Culture(s) in International Relations, Peter Lang Verlag 2017, p. 319- 346.

4. Barrett, M. (2013). Interculturalism and multiculturalism: Concepts and controversies. In M. Barrett (Ed.), Interculturalism and Multiculturalism: Similarities and Differences (pp.15-41). Strasbourg: Council of Europe Publishing.

5. Campagna, D., (2017), Implementing the Human Right to Take Part in Cultural Life: Trends and Perspectives of Inclusive Cultural Empowerment, Peace Human Rights Governance, 1(2), 169-193.

6. Céline Romainville Defining The Right To Participate In Cultural Life As A Human Right, Netherlands Quarterly of Human Rights, Vol. 33/4, 405–436, 2015.

7. Ch. Joppke, Multiculturalism and Immigration, Theory and Society

Vol. 25, No. 4 (Aug., 1996), pp. 449-500

Metody i kryteria oceniania:

Presence and active participation in discussions held during the course, written exam. Due ot on-line format of the course casued by pandemia in 2020 the written exam has been changed into regular assignments (8 assignments plus book review) submitted via the plaform Kampus.

Praktyki zawodowe:

none.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Hanna Schreiber
Prowadzący grup: Hanna Schreiber
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel: +48 22 55 20 000 https://uw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 (2024-03-22)